Hur reklamerar jag en produkt som är sönder?
Om du behöver reklamera en vara är du välkommen att kontakta oss via:
E-post: kontakt@kokshemmet.se
Telefon: +46739181529
Vid e-postkontakt, ange följande information:
Ämne: Ditt ordernummer
Bild/video: Fotografera tydliga skador på produkten. Om skadorna inte är synliga, skicka en video eller en detaljerad beskrivning av felet.
Öppet köp, bytesrätt & reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer.
Du har rätt att returnera felfria varor inom 100 dagar från att du mottagit din beställning, förutsatt att produkten är oanvänd och i originalförpackning. (Gäller ej specialbeställda varor.)
Om en produkt har ett fabrikationsfel strävar vi alltid efter att ersätta den med en ny likadan produkt. Om produkten har utgått ur sortimentet ersätter vi den med en likvärdig modell. OBS! Garantin gäller inte för slitage- eller handhavandeskador.
Vi tillhandahåller en retursedel vid reklamation och debiterar 99 kr för returfrakten.
Viktigt att tänka på
Som konsument har du undersökningsplikt på de varor du mottar. Kontrollera produkten innan du tar bort plombering, plast eller etiketter.
Har du frågor? Kontakta oss på kontakt@kokshemmet.se, så hjälper vi dig!